Klubrallysprint 02-04-2016

Klubrallysprint 02-04-2016

Indlægaf hkh » ons 6. jan 2016 21:49

Den 02-04-2016 Planlægger vi at afvikle et klubrallysprint i Gammelrand.
Det bliver en gennemgående prøve, ca. 4 km der køres 4 gange, 70 % grus 30% asfalt.
Der bliver åbnet en klasse for 4x4 OffRoad biler, Deltagelse vil kræve rallylicens eller Grundlicens + klubrallykursus.
Da der vil være flere biler på prøven af gangen kan fejlkørsel ikke rettes.

Prøveskitse.
klubrallysprint_Skitse.png
Hans Kurt Hansen
Anmeldelsessekretariatet
Brugeravatar
hkh

Tillægsregler

Indlægaf hkh » tors 4. feb 2016 15:35

Tillægsregler til KOMO's Klubrally den 02-04-2016.
Tillægsregler 020416 godkendte.pdf
(410.11 KiB) Downloadet 1080 gange

For god ordens skyld, skal vi nævne minimum krav til udstyr i bilen.
• Vognbog (gælder ikke klubrallykursus og klubrally light, for biler der ikke er rallysynede)
• Registreringsattest (Rallysynsattest, hvis registreret på løse prøve mærker. Dokumentation for konstruktive ændringer, såfremt bilen IKKE er rallysynet).
• Advarselstrekant
• Sikkerhedsseler, minimum 3-pkt
• Godkendt styrthjelm, minimum nationalt godkendt (E-, DS-, SIS-, SFS- eller BS-mærket). Se også reglement 2 tillæg 10.
• Nødhjælpspakke, minimum indhold som Falcks nødforbindingskasse (gælder ikke klubrallykursus)
• Pulverildslukker med manometer og minimum 2 kg nettoindhold, anbragt i kabinen eller bagagerum, monteret jf. regl. 2 pkt. 253.7.4.3.
• Specielle sikkerhedsseleknive eller 2 forsvarligt fastgjorte knive.

Der er indført en ny regel fra 01-01-2016, der ikke tillader kørsel med Prøvenumre på rallybiler sammen med 1-dags licens.

Efter vi har fået vores tillægsregler godkendt, er der kommet krav til tankningszoner i alle rallyarrangementer hvor der er service.
Der er tilladt service i tillægsreglerne, dette omfatter ikke tankning.
Tankning vil være forbudt.
Hans Kurt Hansen
Anmeldelsessekretariatet
Brugeravatar
hkh

Tilmelding

Indlægaf hkh » lør 6. feb 2016 10:20

Tilmeldingsfristen er forlænget til 28-03-2016, årsagen er manglende bemanding på DASU i forbindelse med påsken, hvor jeg ikke kan få anmeldelsesoplysningerne før d. 29-03-2016.
Derfor har DASU i overensstemmelse med KOMO forlænget anmeldelsesfristen.

Tilmelding for danske deltagere via DASU

Svenske deltagere kan benytte dette link
Hans Kurt Hansen
Anmeldelsessekretariatet
Brugeravatar
hkh

Spørgsmål fra deltagere

Indlægaf hkh » ons 2. mar 2016 19:04

Vi har fået en forespørgsel om vi vil tillade ikke e-mærkede grusdæk til vores arrangement.

På vores løbsledermøde d. 05-03-2016, har vi besluttet, at vi ikke vil tillade gadebiler med ikke E-mærkede dæk.
Vi er af den opfattelse, at de ikke vil forbedre sikkerheden, men kun vil hæve hastigheden. Da disse biler ikke er monteret med bur, vil det medføre en øget risiko ved en afkørsel.
Hans Kurt Hansen
Anmeldelsessekretariatet
Brugeravatar
hkh

Slutinstruktion

Indlægaf hkh » tirs 29. mar 2016 07:40

Oversigtskort:
Tilkørsel fra Bregninge
oversigtskort.png

Rallycentrum:
Det anbefales ikke at parkere under siloerne, der kan dryppe asfalt ned, ellers kan man finde sig en plads, men hensyn til at der skal kunne køres til og fra TK.
klubrallysprint_Rallycentrum.png
Vedhæftede filer
Deltagerliste, KOMO's Klubrallysprint.pdf
(61.15 KiB) Downloadet 1033 gange
Slutindstruktion nr. 1.pdf
(90.54 KiB) Downloadet 878 gange
Hans Kurt Hansen
Anmeldelsessekretariatet
Brugeravatar
hkh

Resultatliste

Indlægaf hkh » søn 3. apr 2016 10:06

Resultatlisten kan hentes på nedenstående link.
Vedhæftede filer
Resultatliste, KOMO's Klubrallysprint.pdf
(195.22 KiB) Downloadet 919 gange
Hans Kurt Hansen
Anmeldelsessekretariatet
Brugeravatar
hkh

Feedback fra deltagerne

Indlægaf hkh » søn 3. apr 2016 10:18

Deltager
Det er meget svært at komme i tanker om hvor i skulle gøre noget bedre.
Om det så var servicepladserne foran siloerne så var der fejet så man havde ren asfalt at holde på. Fornemt.

Sprintkonceptet tiltaler mig rigtig meget. Ingen vendespande og mulighed for service får det til at smage af rigtig rally.
Ideelt set måtte prøven godt have været 5-800m længere, men jeg er klar over at det nok skyldes det store antal tilmeldte.
Længden på prøven var planlagt 1500 meter længere, men på grund af forhold som vi ikke havde indflydelse på, måtte vi fredag før løbet ændre prøven.
Vi håber vi kan få det sidste stykke med til efteråret.

At det var overvejende grus/løst underlag gjorde ikke fornøjelsen mindre. Hårdt for bilerne ganske vist, men dog ens for alle, og fint at i jævnede prøven mellem heats

Jeg kunne rigtig godt lide at maxtiden var sat så højt at det ”gjorde ondt” at få sådan en.
Man skal ikke kun få f.eks. 20 sek ekstra og stadig havne i top3 hvis man slet ikke kører/fuldfører en prøve, når nu alle 4 er tællende.
Med hensyn til max. tiden, så var den for høj, den var sat efter den lange prøve.
Max. tiden skal faktisk være sat således at, hvis man kører i toppen af klassen og laver en fejl skal man ikke havne på sidstepladsen, men stadig have en chance for en placering. Vi valgte at beholde max. Tiden fordi det var vores agt, at chikanerne skulle respekteres og det skulle straffes hvis man kørte bag om.

Et enkelt forslag til forbedring kunne være at operere med 3-cifrede startnumre. Lade første ciffer være klassen og de 2 efterfølgende er så bare løbenumre.
Med hensyn til startnumrene har det en ulempe, hvis ikke deltagerne melder til i den korrekte klasse, så kan vi ikke flytte dem. Hvis vi begynder at ændre i startnumrene efter deltagerlisten er offentliggjort, så bliver forvirringen total.

Jeg ved fra et par publikummer at de havde lidt svært ved at hitte rundt i hvilke biler der kørte mod hinanden.
Vi var ikke forberedt på, at vores lille arrangement tiltrak så stort publikum, det må vi se om ikke det kan blive bedre.

DEltager
Hej Hans tak for et rigtigt godt løb.
Skulderklap for
Fed Prøve
Flot og gnidningsfri afvikling.
initiativ til noget nyt.

Et par ting, vi var lidt kede af var for lidt prøve kilometer i forhold til hvor lang dagen blev. Vi syntes der var for meget spild tid.
Jeg er helt klar over det var første forsøg med arrangementet og du kan sagtens skrive os på startlisten allerede
Det eneste vi rigtig kan gøre noget ved med hensyn til tiden, vil være at lave en kontrolleret gennemkørsel med en bil foran og bagved for at holde styr på tropperne så der ikke bliver kørt race. Så vil tiden til gennemgang af prøven kunne blive kortere. Men da der samtidig blev afviklet teknisk kontrol, så er det ikke ret meget tid der kan spares. Men vi forsøger om vi kan gøre det anderledes.
Bilerne skal til teknisk kontrol og den tid der går kan vi ikke ændre ved, undtagen ved at sætte flere folk på.
Ventetiden mellem de forskellige Heat er dels bestemt af deltagerantallet, dels af startintervallet.
Vi startede faktisk bilerne så hurtigt vi kunne, vi skal jo søge om lov til at have flere biler på prøven af gangen, og vi måtte have to biler ude på prøven.
Ved et sprint skal deltagerne jo igennem, inden vi kan starte forfra. Vi havde sat en pause på 30 min. mellem hvert heat til at jævne de værste huller, så det er svært at afvikle det hurtigere.

Deltager
Vi synes det var super fedt og prøve selv at køre i gammelrand.
Tak for oplevelsen.

Med hensyn til ris og ros og uden på nogen måde at lyde negativ synes vi at forplejning og toilet forhold godt kunne strammes lidt op.
Folk vil også gerne gi det ekstra for lidt bedre mad, vi vil gerne besøge jer igen til september i hvertfald.
Med hensyn til toiletforhold, blev vi nok taget med bukserne nede, der var mange flere mennesker end vi havde forventet.
Med hensyn til maden, vil vi se hvad vi kan gøre.

Deltager
Det var en fed prøve i har lavet. Hvis det passer ind i kalenderen kommer vi hvis i laver det igen til efteråret.
Når man er vand til at køre sprint er den lidt kort, så det kunne være sjovt med to omgange. Jeg ved så ikke om det i må når det er klubrally.
Men helt sikkert et godt arrangement.

Det med længden er vi kede af, men det var ikke i vores hænder at afgøre det.

Det med to omgange er nok lidt svært, med 50 starter er det 200 biler der skal igennem, hvis vi så skal køre 2 omgange, så går det helt galt med sporet, det kan simpelthen ikke bære.
Vi kan sagtens lave en længere prøve, men så kommer der mere asfalt.

Deltager
Super godt klubrally sprint vi kommer igen hvis i lavet et som dette,næste gang kommer jeg på grusdæk.

Deltager
Jeg havde en rigtig god dag. Det var en mega-god prøve, som jeg meget gerne vil køre på igen en anden gang.
Min eneste anke er datoen for næste gang. Der er minirally i Jylland den dag og DM i bil-o. Hvis den dato i vælger er fri i min kalender, så deltager jeg med garanti næste gang.

Deltager
Ang. klub rallysprintet i Nyrand har jeg kun rosende ord for arrangementet.
God sjov prøve,afviklet i en afslappende atmosfære.
Vi glæder os til september
Hans Kurt Hansen
Anmeldelsessekretariatet
Brugeravatar
hkh

Tilbage til Klubrally